کابل کشی شبکه

فهرست مطالب
کابل کشی شبکه

شاید برای شما هم جای سوال باشد که در ساختمان‌های اداری ارتباط بین دوربین‌های مدار بسته، کامپیوتر‌ها و حتی پرینتر‌های تحت شبکه تا سوییچ چگونه برقرار شده است؟ گفتنی است که به طور کلی این ارتباط به کمک کابل کشی شبکه اتفاق افتاده است که از مراحل نصب و همچنین اتصال کابل از تجهیزات شبکه، کامپیوتر‌ها و نود‌های شبکه تا سوییچ تشکیل شده است. از آنجایی که این عمل باعث تسریع و راحت‌تر شدن امور می‌شود بسیاری از افراد علاقه‌مند به دریافت اطلاعات و آموزش نحوه‌ کابل کشی می‌باشند.

کابل کشی شبکه

نصب پریزهای شبکه 

برای انجام مراحل کابل کشی شبکه در ابتدا نیاز به نصب پریزهای شبکه داریم، در این مرحله لازم است داخل پریزها چک شده و در نهایت این قطعه در جایگاه مخصوص به خود جایگذاری شود؛ گفتنی است که تمامی این مراحل پس از انجام کار داکت کشی انجام می‌شود. پریزهای شبکه در بالا و همچنین پایین داکت‌ها قابل نصب می‌باشند، در این جایگذاری‌ها باید حواستان به سوکت آر جی ۴۵ باشد که همیشه در دسترس باشد. برای افرادی که می‌خواهند این پریزهای شبکه را درون سنگ یا سرامیک نصب کنند، کار کمی سخت می‌باشد که لازم است برای نصب پریزهای شبکه، از درز بین سنگ یا سرامیک استفاده کرده و سوارخ خود را ایجاد کنند و در نهایت با چسب دوطرفه، برای کاور آن‌ها استفاده کنید و بهره ببرید.

نصب پیچ و رول پلاک 

در برخی شرایط برای نصب پریزها و کابل کشی شبکه نیاز به رول پلاک می‌شود، به طور متداول پریزها دارای بست‌ برای محکم‌تر کردن کابل‌ها در درون خود می‌باشند اما در صورت نیاز برای استفاده از انواع رول پلاک‌ها می‌توانید پس از علامت‌گذاری و همچنین استفاده از چسب‌های دوطرفه آن‌ها را نصب کنید.

عملیات کابل کشی شبکه

قبل از هر چیز برای انجام عملیات، به متراژ محل موردنظر نیازمندیم. برای اطمینان بیشتر به تمامی اعداد خود در زمان اندازه‌گیری برای ورود کابل‌ها به پریز، ۲۰ سانتی اضافه کرده و همچنین اگر کابل‌ها در داخل رک‌ها نزدیک به نودها بودند، یک متر و در غیر این صورت، سه متر به متراژ کابل‌های خود اضافه کنید.
یکی از توصیه‌های ما برای زیباتر دیده شدن کار و جلوه‌ مناسب این کابل کشی، بر روی داکت‌هایی که قرار است کابل‌ها در آن‌ها تعبیه شوند، برشی زده نشود. در عوض برش‌های کوچکی در زاویه‌های پوشش داکت زده شود در این روش شما می‌توانید روکش‌ها را خم کرده و بر روی داکت‌ها قرار دهید تا یک روکش یکدست و یک تکه داشته باشید.

استاندارد کابل کشی شبکه

در این مرحله به استاندارد‌هایی که در مراحل کابل کشی شبکه لازم است رعایت کنید می‌پردازیم.
– سیستم کابل کشی باید به صورت کلی انجام شود.
– توپولوژی مورد نیاز را بررسی کنید.
– میزان طول کابل‌های مورد نیاز را با دقت به دست آورید.
– مدل‌های مختلف کانکتورها را در نظر داشته باشید.
– کیفیت تجهیزات جانبی سیستم بسایر مهم می‌باشد.
– ترتیب و نحوه‌ وصل کردن پین‌های تعبیه شده در قسمت داخلی کابل شبکه LAN مهم می‌باشند.

استاندارد کابل کشی شبکه

بهترین روش کابل کشی شبکه 

لازم است برای انجام تمامی مراحل کابل کشی به چندین نکته توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

– لازم است حداکثر فاصله‌ بین نودهای شبکه تا رک ۹۰ متر باشد.
– در صورت احتمال نوز در محل موردنظر، لازم است از کابل‌های شیلددار و یا حتی کابل‌های فویل‌دار استفاده کرده و بهره ببرید.
– برای بازدهی بهتر بیشتر، تنها از کابل‌های شبکه اورجینالی که از تست فلوک سربلند بیرون آمده و موفقیت‌آمیز بوده است، استفاده کنید.
– توصیه می‌کنیم از لامپ مهتابی در دیتاسنترها به جهت پیشگیری از تولید احتمالی نویز استفاده نکنید.
– در زمان قرارگیری کابل شبکه و همچنین برق، بهره گیری از داکت و یا ترانک‌های مختلف می‌تواند سبب جدا شدن دو کابل از یکدیگر با پارتیشن به خصوص شود.
– برای راحت‌تر شدن نقشه‌ کابل کشی شبکه بهتر است بخش‌های ابتدایی و انتهایی کابل‌ها را نشانه‌گذاری کنید.

↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️

نیکا فراز آسیا عرضه کننده انواع کابل شبکه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بازار 

↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️

تجهیزات مورد نیاز برای کابل کشی شبکه

برای اجرای تمامی مراحلی که بالاتر به آن‌ها پرداختیم به تجهیزاتی نیز نیازمند می‌باشیم که به طور کلی به دو دسته‌ Active و همچنین Passive تقسیم می‌شوند که هر کدام از این دسته‌ها دارای تجهیزات مخصوص به خود بوده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
تجهیزات موردنیاز برای بخش فعال: در واقع تجهیزات فعال، تجهیزاتی می‌باشند که در آن‌ها فعالیت‎‌های الکتریکی جریان دارند.
– سوئیچ‌ها
– روترها
– صاعقه‌گیرها
– سرورها
– فایروال‌ها
– کارت‌های شبکه یا NIC
– کارت‌های شبکه بی‌سیم یا WLAN یا WIFI
– تجهیزات بی‌سیم لیزری
– آنتن
– Media Converter
– Access Poin

تجهیزات موردنیاز برای بخش غیرفعال: تجهیزات غیرفعال برخلاف فعال‌ها قادر به انتقال اطلاعات نبوده و امکان برنامه‌ریزی نیز نمی‌باشند.

– کابل‌های شبکه مسی
– رک‌ها
– سوکت‌های کابل مسی
– فیبر نوری
– کیستون یا Keystone
– پریز شبکه
– داکت‌ها
– ترانک‌ها
– کانکتورها
– Patch Cord
– Patch Panel

تجهیزات مورد نیاز برای کابل کشی شبکه

سخن پایانی 

به طور کلی کابل کشی شبکه در تمامی ادارات و موسسه‌ها یکی از موثرترین و ضروری‌ترین اقدامات می‌باشد چرا که باعث راحت‌تر شدن و سرعت ‌بخشیدن به انواع امور می‌گردد. در این بخش به صورت خلاصه سعی بر آموزش کابل کشی شبکه داشتیم که برای اجرا نیازمند دانش و اطلاعات گسترده‌ای می‌باشد تا نتیجه‌ مطلوب و رضایت‌بخشی به شما ارائه دهد. به طبع در کنار داشتن تجربه و رعایت استاندارد‌های لازم و همچنین داشتن لوازم و تجهیزات لازم می‌توانید یکی از بهترین کابل کشی‌ها را انجام داده و از نتیجه رضایت کامل را داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
کابل کشی شبکه
فهرست مطالب
سخن نهایی

امیدوارم که از خواندن این مطلب به اطلاعات کامل و جامعی رسیده باشید و درخرید سیم و کابل بهترین انتخاب را داشته باشید. می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای نیکافراز کامنت کنید.  

اشتراک گذاری