کابل فیلد باس

یک نوع سیستم غیرمتمرکز برای اتصال سیستم‌های کنترل و تجهیزات شبکه یا میدان یک تولیدی است که به آن فیلدباس می‌گویند. فیلدباس نوعی کابل است که از آن به منظور اتصال ابزارهای شبکه استفاده می‌شود و علاوه بر این لازم است بدانید که تمامی اعمال درون یک شبکه غالباً به‌وسیله یک سیستم کنترل‌گر مرکزی و به شیوه متمرکز کنترل نمی‌شود. درحقیقت فیلدباس گروهی از خطوط اتصال است که با پلن‌های مختلف و همچنین بر اساس پروتکل‌های تعیین شده‌ای که در سیستم ثبت شده‌اند شبکه را تشکیل می‌دهند؛ علاوه بر این می‌توان گفت که وظیفه جابجایی اطلاعات بین تجهیزات شبکه محلی و سیستم کنترل مرکزی نیز برعهده فیلدباس است.


درواقع می‌توان گفت که فیلدباس نوعی سیستم دو طرفه است و قابلیت این را دارد که سیگنال‌ها را در هردو سمت جابجا کند. درنهایت این فیلدباس است که با کاهش تعداد کابل‌ها و خطوط بین تجهیزات نسبت سیستم‌های مرکزی، همچنین باعث کاهش هزینه‌های مصرفی برای کابل‌کشی خواهد شد. نکته دیگری که در این بحث می‌توان عنوان کرد این است که با فیلدباس علاوه‌بر کاهش حجم کابل‌ها، فضای نصب نیز کمتر شده و روند نصب را آسان‌تر می‌کند. از یکی‌دیگر از مزیت‌های فیلدباس می‌توان به محافظت در مقابل نویزها اشاره کرد.


باتوجه به شرایط محیطی که فیلدباس قرار است در آن استفاده شود، نوع کابل مدنظر تعیین می‌شود تا بهره‌وری بهتری نسبت به سایر انواع کابل داشته باشد. این کابل‌ها عبارتند از کابل‌های شیلددار چند زوج، کابل‌های شیلددار تک زوج، کابل‌های بدون شیلد چند زوج و کابل‌های شیلددار چند رشته خواهند بود. نکته‌ای که در این بین جالب است این است که در کابل‌های چند زوج به علت جلوگیری از اثرگذاری متقابل زوج‌ها، از شیلدهای زوج اسکرین استفاده می‌کنند. شیلد کلی نیز آلمینیومی یا پلی‌استری است و در نهایت یک لایه روکش پی‌وی‌سی در سطح نهایی خود قرار می‌دهد.

کابل فیلدباس

◀️ به روزترین کاتالوگ کابل فیلدباس ▶️

کابل فیلدباس

قیمت کابل فیلد باس

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کابل فیلد باس فعال هستند و محصولاتی که تولید می‌شوند، همگی با کیفیت و استاندارد نیستند. با توجه به اینکه کابل‌های تقلبی و بی‌کیفیتی در بازار مشاهده می‌شود، و ممکن است این کالاهای تقلبی توسط فروشندگانی به جای اصل و با همان قیمت معرفی شوند، پس ضمانتی برای اصل بودن کابل وجود ندارد. همچنین نمی‌توان معیار تشخیص کابل اصلی و فرعی را بر سبک یا سنگینی و یا وزن و جرم آن قرار داد. برای تهیه کابل فیلد باس اصل با قیمت مناسب باید از فروشگاه‌های معتبری که ضمانت کافی برای فروش محصول خود در نظر دارند، خرید کرد. فروشگاه نیکا فراز آسیا ، یکی از فعالان در زمینه فروش کابل، به خصوص کابل فیلد باس است و کالاهایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، همگی با کیفیت و مطابق استانداردهای لازم هستند و برای اطمینان محصولات خود را با ضمانت اصل بودن و با قیمت مناسب به همراه راهنمایی‌های لازم جهت خرید مناسب را ارائه می‌کند.

قیمت کابل فیلد باس

انواع کابل فیلد باس

با توجه به شرایط محیطی که در آن از فیلد باس استفاده می‌شود، کابل‌های فیلد باس در انواع مختلفی قرار دارند. به طور معمول تقسیم‌بندی کابل‌های فیلد باس شامل چهار دسته زیر می‌شود:

نوع A: کابل شیلددار با سیم تک زوج

نوع B: کابل شیلددار چند زوج سیم

نوع C: کابل بدون شیلد چند زوج سیم

نوع D: کابل شیلددار چند رشته سیم

به روزترین کاتالوگ های کابل های فیلد باس بدون زره و زره دار

بروزرسانی 7.10.01