تست فلوک کابل شبکه

فهرست مطالب
تست فلوک کابل شبکه

کابل‌های شبکه که به آن کابل LAN نیز گفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین ابزارهای امروزی در زمینه انتقال داده به شمار می‌آیند. شما با استفاده از این کابل‌ها می‌توانید زمینه‌ساز اتصال به اینترنت یا انتقال فایل‌های سنگین باشید. تست فلوک کابل شبکه فرآیندی است که طی آن، شما می‌توانید از سلامت کابل‌های خود مطمئن شوید؛ این تست با استفاده از دستگاهی به نام تستر فلوک انجام می‌گیرد، انجام این تست از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند مرکز مشکل را در تجهیزات شما کشف کرده و به شما در تعمیر هرچه بهتر و کم‌هزینه‌تر آن کمک کند.

روش‌های مختلفی برای انجام تست فلوک وجود دارد که استفاده از هرکدام، معایب و مزایای مخصوص به خود را دارا است. تست فلوک کابل شبکه اطلاعات زیادی را درباره کابل به ما نشان می‌دهد؛ انجام این تست نه تنها وضعیت سلامت کابل را برای ما مشخص می‌کند، بلکه در بسیاری از جهات جزئیات کار با کابل را نیز برای ما آشکار می‌سازد.

سرعت جابه‌جایی داده، اندازه کابل، مشخص شدن محل قطع شدن کابل یا خوردگی، آنالیز سرعت در مقیاس زمان، تست لایه‌های مختلف کابل، میزان رسانایی کابل و مقاومت آن و همچنین دیگر داده‌های آماری صرفا بخشی از اطلاعاتی هستند که با استفاده از تست فلوک کابل شبکه به آن‌ها واقف می‌شویم. توجه داشته باشید که تمامی این داده‌ها در گرو دقت تست بوده و انجام اشتباه تست، ممکن است ضرر زیادی را به شما از بسیاری از جهات، وارد کند.

تست فلوک کابل شبکه

روش تست فلوک

تست فلوک کابل شبکه عموما به دو روش مختلف انجام می‌شود. در روش اول که به آن تست فلوک چنل گفته می‌شود؛ دو سر کابل شبکه را با استفاده از پچ کورد، به دستگاه متصل می‌کنیم و سپس شروع به تست‌گیری می‌نماییم. توجه داشته باشید که این روش یکی از روش‌های ساده برای انجام تست فلوک کابل شبکه بوده و عموما انجام آن، نیاز به ابزار و وسایل خاصی نخواهد داشت. تست فلوک با روش پرمننت نوع دومی است که می‌توانید از طریق آن، نسبت به سلامت کابل شبکه خود اطمینان حاصل کنید. تستر فلوک دارای ماژورهایی است که به آن‌ها ماژور پرمننت گفته می‌شود.

شما می‌توانید با الحاق کیستون به کابل‌ها و سپس وصل کردن کابل به ماژورهای پرمننت، اقدام به تست گرفتن از کابل‌های خود کنید. تست پرمننت، روشی مطمئن‌تر بوده که از معیارهای بالاتری برای کابل‌ها استفاده می‌کند، ممکن است شما کابلی داشته باشید که در تست فلوک کابل شبکه به روش چنل، کاملا سالم ارزیابی شده و تمامی فاکتورها را دریافت کند، اما همین کابل زمانی که با تست پرمننت به آن نگاه کنیم، از ویژگی‌های مورد نظر برخوردار نباشد.

↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️

نیکا فراز آسیا عرضه کننده انواع کابل شبکه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بازار 

↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️

روش کار با تست فلوک

اولین مرحله در تست فلوک کابل شبکه، این است که نوع کابل خود را برای دستگاه تعریف کنید. این مرحله از آن جهت حائز اهمیت است که ویژگی‌های انتقالی کابل‌ها در موارد مختلف، با یکدیگر متفاوت خواهد بود. دستگاه با توجه به ویژگی‌های هر نوع از کابل‌ها، قدرت انتقال داده و سرعت آن را سنجیده و سپس سلامت کابل را به شما اعلام می‌کند. در مرحله بعد، باید انتظارات خود را از این تست و دستگاه، به آن اعلام کنید، این که شما از چه متر و معیاری برای بررسی کابل خود استفاده می‌کنید، در نتیجه تست تاثیرگذار خواهد بود، شما می‌توانید از اعداد انتخابی یا اعداد ISO و استاندارد در این زمینه استفاده کنید.

طریقه نصب سوکت در تست فلوک

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در دستگاه تستر فلوک، سوکت آن محسوب می‌شود. نصب سوکت در بسیاری از موارد عملی سخت بوده که می‌تواند تبدیل به چالشی بزرگ برای بسیاری از افراد شود. نقش سوکت در دستگاه تستر بدین گونه است که شما با اتصال دو سر سیم به آن، از سلامت کابل، میزان قدرت و سرعت انتقال داده آن آگاه می‌شوید. زمانی که نصب سوکت‌ها به شیوه اصولی و درست انجام نگیرد، نمی‌توان اعتمادی به نتیجه کار داشت وآمار و ارقام داده شده توسط تست فلوک کابل شبکه، تماما پوچ خواهد بود.

طریقه نصب سوکت در تست فلوک

هزینه انجام تست فلوک

متاسفانه نمی‌توان عدد دقیقی برای قیمت و هزینه تست فلوک کابل شبکه مشخص کرد؛ هزینه این تست به متغیرهای زیادی مربوط است که تغییر در هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای هزینه شما را افزایش یا کاهش دهد. قیمت تست فلوک پرمننت و تست فلوک چنل با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان میزان مشخصی را برای هر دو آن‌ها تعیین نمود. اندازه کابل و نوع کابل تست شده نیز از دیگر مسائلی به شمار می‌روند که در روند قیمت‌گذاری انجام تست، تاثیرگذار خواهند بود.

توجه به این نکته نیز واجب است که تعداد دفعات تکرار تست، تاثیر به سزایی در کیفیت و همچنین قیمت آن خواهد داشت. تست فلوک کابل شبکه تستی است که برای شما گران تمام نخواهد شد، انجام این تست به نوعی صرفه‌جویی در مصارف به شمار می‌رود و شما با انجام آن، هزینه و وقت خود را تنها صرف رفع مشکل اصلی خواهید کرد.

اگر شما هم انجام یک تست فلوک را در محل کار، خانه و یا شرکت خود احساس می‌کنید، دو دل بودن را کنار گذاشته و در اسرع وقت برای انجام این تست، دست به کار شوید. مهم نیست که نتیجه آن خوب یا بد باشد، برنده اصلی در هر دو صورت شما هستید که مرحله تشخیص مشکل را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته‌اید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
تست فلوک کابل شبکه
فهرست مطالب
سخن نهایی

امیدوارم که از خواندن این مطلب به اطلاعات کامل و جامعی رسیده باشید و درخرید سیم و کابل بهترین انتخاب را داشته باشید. می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای نیکافراز کامنت کنید.  

اشتراک گذاری